Kundesenter

SPØRSMÅL OG SVAR

For at du enklere skal få svar på dine spørsmål, har vi samlet de mest vanlige spørsmålene vi får fra våre kunder.

Når får jeg ordrebekreftelse?
Ordrebekreftelse sendes på e-post kort tid etter din bekreftelse på kjøp i kassen.

Kan dere sende pakken i oppkrav?
Nei, dessverre. Vi sender kun ut varen etter at orderen er forskuddsbetalt.

Jeg har betalt varene, kan jeg sjekke hvor pakken er i systemet?
Du kan sjekke ordrestatus og pakkesporing ved å gå inn på ”Mine ordre” på "Min side". Der finner du sporingslinken tilknyttet din ordre.

Når fakturaen er betalt vil det normalt ta en til to dager før betalingen er registrert hos oss, alt avhengig av betalingsmåte. Hvis du betaler med kort eller BankAxess blir betalingen registrert med en gang. Etter at betalingen er registrert hos oss vil varene bli pakket og sendt. Normal leveringstid er 1-3 virkedager fra vi har registrert betalingen.

Kan jeg hente varene selv?
Varene kan pr. i dag hentes direkte hos oss på utsalgsstedet vårt på Gjøvik.

Merk av i utsjekkingen, før betalingen utføres, for hente selv.

Adresse:
Dun of Norway
Ringvegen 11
2815 Gjøvik

Hvordan endrer jeg adresse?
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Gå deretter inn på "Min side" og velg ”Mine adresser”. Legg til den nye adressen og fjern deretter den gamle adressen. Du kan registrere flere adresser, og du velger mottakeradresse når du går til kassen.

Jeg ønsker å motta nyhetsbrev fra dere, eller jeg ønsker å melde meg av nyhetsbrevet. Hvordan gjør jeg dette?
Du kan melde deg på vårt nyhetsbrev ved å registrere deg som en ny bruker og krysse av underveis i registreringen at du ønsker å motta nyhetsbrev. Hvis du allerede er kunde hos oss og ønsker å melde deg på eller av kan du gjøre dette via "Min profil" på "Min side". Sett kryss for nyhetsbrev dersom du ønsker å motta, eller fjern krysset dersom du ikke ønsker å motta nyhetsmail. Husk å klikke på "lagre endringer" etterpå.

Hvis du ikke ønsker å registrere deg kan du melde deg inn i kundeklunnen vår i bunnen av siden der det står "Kundeklubb". Du kan også melde deg av nyhetsbrevet ved å klikke linken som kommer i bunnen av hvert nyhetsbrev.

Jeg får ikke logget inn. Hva kan være galt?
Dersom du har mottatt en aktiveringsmail og bruker linken som står i e-posten, er det svært viktig at du bruker hele linken. For å være sikker på dette kan du merke og kopiere hele linken, for deretter lime den inn i nettleseren. Enkelte epostlesere kan dele opp linken over to linjer slik at bare halve adressen kommer med når du klikker.

En annen årsak kan være at du har endret eller mistet passordet ditt. Hvis du trenger å få tilbakestille passordet kan du følge linken "Glemt passordet" i påloggingsvinduet. Skriv inn e-postadressen din og klikk "tilbakestill passord". Da vil du motta en e-post med link for tilbakestilling av passord. NB! Det er viktig at e-post adressen du er registrert med er aktiv, ellers vil du ikke kunne motta link for tilbakestilling av passord.

Kan jeg endre passordet mitt?
Ja. Logg på med ditt brukernavn og passord. Gå deretter inn på "Min side", og velg "Min profil". Skriv inn ditt gamle passord for å bekrefte, og skriv nytt passord i de to andre feltene. Klikk deretter på knappen "endre passord".

Det er en feil på varen jeg har mottat. Hva gjør jeg?
Dersom det er feil på en vare tilsendt fra oss, ber vi deg registrere en reklamasjonssak. Logg inn på "Min Side" og gå inn på ”Kontakt oss”. Registrer en sak i skjemaet som du finner på siden, samt hent opp ordrenummeret det gjelder, i nedtrekksmenyen.

Jeg fikk ikke alle varene jeg betalte for. Hva gjør jeg?
For å gi beskjed til oss om at en vare mangler kan du logge deg inn på "Min side" og gå til ”Kontakt oss”. Finn den aktuelle orderen i nedtrekksmenyen, og registrer sak i skjemaet på siden.

Jeg ønsker å angre på kjøpet av en mottatt vare, får jeg dekket fraktutgiftene for varen jeg returnerer?
Nei. Ønsker du å returnere en vare som en angresak må du selv betale frakten for dette. Vi betaler selvfølgelig prisen du har betalt for varen, såfremt varen leveres tilbake innen angrefristen som er 14 dager etter mottatt vare. Videre er et viktig at du ikke bryter forseglingen på varer som du ønsker å angre på. Gå inn på "Min side" og deretter "Kontakt oss" og registrer sak i skjemaet på siden, før du returnerer varen.

Er prisene inkludert MVA?
Ja, alle priser i nettbutikken er inkludert MVA.

Sender dere pakker til Svalbard eller utlandet?
Nei, dessverre.

Hva skjer om jeg lar være å hente pakken min?
Ettersom pakken din er forskuddsbetalt, vil det være dumt å ikke hente pakken, men skulle det likevel være tilfellet vil pakken bli sendt i retur til oss.
I slike tilfeller vil vi trekke kr. 200,- fra gjeldene faktura, i tillegg til returporto etter Postens satser. En evt. rest vil bli kreditert. Ønsker du varene må dette bestilles på nytt.

Hvis du mener Posten er ansvarlig for returen ber vi deg ta dette opp med dem. Sendingsnummer på det som ble returnert, og som du må oppgi, finner du på "Min side" under ”Mine ordre”. Tar Posten på seg ansvar for returen og utgifter for frakt, vil vi kunne sende varene på nytt uten utgifter for deg.

Jeg har ikke fått ordrebekreftelse på mail. Hva har skjedd?
Det hender dessverre av og til at mail fra oss stoppes i spamfilter. Det er helt umulig for oss å forsikre oss mot at dette skjer, og vi får heller ingen tilbakemelding når mailen stoppes. Derfor har du alle fakturaer tilgjengelig via ”Mine ordre”, på "Min side" slik at du skal kunne ha full kontroll.